Pazartesi, Kasım 25, 2013

Balkabakli pay (Pumpkin pie)

Eskiden her Sükran Günü aksami babamin calistigi üste bir yemek verilir, üste calisan bütün aileler bu yemege katilirlardi. Hayatimda ilk defa o zaman, 14-15 yaslarimdayken yemistim balkabakli payi. Muntazamca kesilmis bir dilim ve üzerinde hem hos bir süsleme hem de extra tat olarak da krem santisi ile birlikte. 
17 yasimda bir seneligine gittigim Amerika da da, yanlarinda yasadigim Amerikan ailedeki "annem" Mrs. Murray cok cok güzel yapardi bu payi. En cok da orada müdavimi oldum. 

Ülkemizde balkabagi aslinda bolca yetismesine ragmen, kabak tatlisi disinda pek bir yemegi yada tatlisi yapilmiyor maalesef. Halbuki bilgimiz klasik kabak tatlisinin disinda, balkabakli paylar ve balkabagi corbasi da enfes. 

Bugün sizlere balkabakli payin tarifini verip , adim adim fotograflariyla nasil yaptigimi anlatacagim. 

Malzemelerimiz bunlar: 

Tabani icin:
1 su bardagi un ( gerekirse daha fazla)
1 su bardagi pudra sekeri 
150-200 gram tereyagi
1 paket vanilin 
2 yumurta 
gerektigi kadar soguk su (azar azar)

Ic dolgusu icin:
2 kap balkabagi puresi
1/2 kap esmer seker
3 yumurta
3/4 kap yogunlastirilmis süt (Kondensmilch)
1 ve 1/2 tatli kasigi rendelenmis taze zencefil
3/4 tatli kasigi tarcin
1/8 tatli kasigi toz karanfil
1/8 tatli kasigi tuz
1 yumurta (2 tatli kasigi su ile cirpilmis) (uzerine surmek icin)

Uzeri icin 
1 kap krem santi
yada sonbahar meyveleri, 
yada her ikisi de;)




Ben ic dolgusu icin bu seferlik hazir bir karisim kullandim. 
Hazir karisim kullanmayanlar, 2 kap balkabagi püresi, 1/2 kap esmer seker, 3 yumurta, 3/4 kap yogunlastirilmis sü, 1 tatli kasigi rendelenmis zencefil, biraz tarcin, toz karanfil ve azicik tuzu birbiriyle özdeslesene kadar karistirmali. O zaman ic dolgunuz hazir. 
Ic dolguyu hazirlayip bir kenara alabilirsiniz. 












Ben öncelikle  hazir dolguyu bir kaba bosalttim. 















Icine sütü ekledim. 




















Yumurtalari da ekledim ve karistirdim. 















Ardindan pay kalibimi ve hamuru yapmakta kullanacagim diger malzemeleri cikardim. 


















Iki yumurtayi genisce bir kaba kirdim.















Üzerine bir paket vanilin döktüm. 


















200 gram kadar tereyagini ekledim. 


















1 bardak pudra sekerini de ekliyoruz. 

















1 bardak da un ekleyin. ( Daha sonra hamurun kivamini tutturana kadar gerekirse daha fazla un da ekleyebilirsiniz) 













Hamurun kendini toparlayincaya kadar - hafif sert bir hamur olmasi gerekiyor, güzelce elinizle yogurun. 
Gerekirse un ilave edin. 
















Tezgahinizi temizleyin ve unlayin ve üzerine kivama gelmis hamurunuzu alin. 


















Hamur kendini toparlayadursun, siz bu arada pay kalibinizi güzelce yaglayin. 

















Ardindan da güzelce unlayin ve kenarda bekletin. 

















Simdi ise hamurunuzu büyük bir merdanenin yardimi ile pay kalibindan daha büyük olacak sekilde acin. 
Her kismina esit derecede baski uygulayin ve hamurun her yerinin esit kalinlikta olmasina özen gösterin. 














Simdi daha önce yaglayip unladigimiz pay kalibimizin üzerine actigimiz hamuru, dikkatlice, yirtmadan yerlestirin. Kenarlardan hafif sarkmalar olabilir, onlar sorun degil. Onlari kesecegiz. 















Kenarlardan tasanlari kesip payimizin yüksekligini pay kalibinin yüksekligine esit hale getirelim. 
Arta kalan hamurlari atmayacagiz. Onlari süslemelerde kullanacagiz. 
















Payimizin tabaninin da güzelce pismesi icin dibine catalla rastgele delikler acalim. 


















Simdi daha önceden hazirladigimiz balkabakli dolguyu payimizin icine dökebiliriz. 

















Arta kalan hamurlardan süsleme yapma zamani: 
Bu hamurlari güzelce acin. Ve istediginiz sekil kurabiye kaliplari ile icinden sekil sekil hamur cikarin. 
Ben sonbahara yakissin diye tipik bir sonbahar hayvani olan sincabi sectim. 














Kaliplarla cikardigim sincap figürlerini payin etrafina yuvarlak bir bicimde dizdim. 
Isin bu kismi tamamen sizin yaraticiliginiza bagli. Istediginiz sekilde süsleyebilirsiniz. 














Daha önceden isittigimiz firinimizda balkabakli payi 200 derecede tam bir saat pisirecegiz. 
(Pisirme süresi firina göre degisebilir - bazi firinlarda belki 50 dakika da yeterli olabilir. O nedenle 45. dakikadan sonra payiniza hep arada bir göz atin)













Balkabakli pay genellikle balkabagi mevsiminde, yani sonbaharda yapilir. Genel olarak üzerine birazcik krem santi SIKILarak servis edilir. Yahutta mevsim meyvelerinden kullanarak da güzel bir servis yapabilirsiniz. 
Ben frenk üzümü, altin cilek ve inciri sectim. 















Bir saat sonra balkabakli payi firindan cikarin ve on dakika kadar sogumasini bekleyin. 

















Meyvelerle yahutta krem santiyle süsleyin. 
Ve iste mis kokulu balkabakli payimiz hazir. 
Ister ilik ilik, ister dolapta 8-10 saat beklettikten sonra dilim dilim servis yapin. 









Gercekten de sonbahara yakisan, cok cok hos bir lezzet. Herkes üsenmeyip, denemeli. 

Afiyet olsun:) 









1 yorum: