Pazar, Kasım 24, 2013

Sonbahar dekorasyonu

En sevdigim mevsim kuskusuz yaz olsa da, sonbahar yazin bitisinin kaniti olsa da, sonbahara da isinmaya basladim son yillarda. Genellikle yagmurlu, gri ve soguk gecer sonbahar günleri ve tekrar okullarin acilmasinin, isin baslamasinin ve tatililin bitmesinin isareti oldugundan sevilmez genelde. Halbuki her mevsimi ayri ayri sevmeli insan.

Yemyesil yapraklarin birden sari, turuncu ve kirmizinin tonlarina büründügü ve bize görsel bir sölen sergilediklerini düsünürsek, sonbaharda da havalarin arada bir günesli ve sicak olabilecegini hatirlarsak, serinlerde sicak icecek keyiflerini, yapraklari dökülen bir ormanin ortasinda doga ile icice bir yürüyüsü düsünürsek, sonbahari belki de sevmeye baslayabiliriz hafiften.


Yaz bitmeye baslayip Eylül ayiyla birlikte yavas yavas yapraklarin rengi de degismeye baslarken artik sonbahar havasina girmenin evi de sonbahar havasina bürümenin zamani gelir.
En gec mutfak penceremden baktigimda karsilastigim manzara bana artik mevsimin degistigini ve evi buna göre dekore etme zamani geldigini söyler adeta:


Evi mevsimlere göre dekore etmek demek elbette bütün evi yada mobilyalari bastan asaga degistirmek anlamina gelmiyor. Sadece mevcut mevsimle özlesmis renklerle ve bir kac objeyle evimize o mevsimin havasini getirebiliriz. 

Ben sonbahar geldiginde dogal olarak kahverengi, sari, turuncu ve kirmizilara agirlik veriyorum. Bir kac mantar biblosu, disardan topladiginiz renkli yapraklar yada sahte ama gercek gibi görünen ve her yil kullanabileceginiz sahte yapraklar, yukaridaki renklerde bir kac demet cicek ve mevsime özgü meyvelerle evinize sonbahar havasi katabilirsiniz. Özellikle sonbahar mevsiminde bolca yetisen, turuncu, yesil ve beyaz tonlarinda olan balkabaklari ile hem sonbahara hem de Halloweene (yani cadilar bayramina) yakisir dekorasyonlar yapabilirsiniz. 


Benim mevsime göre düzenledigim bir kac masa ve dolap vardir evin icinde. Bütün evi, örnegin yatak odasini ve banyoyu dekore etmem. Sadece antre, mutfak ve salonu dekore etmeyi secerim, bu da en cok vakit gecirdigimiz yerler olduklari icin. Yukaridaki resimdeki salon sehpasina sonbahar renklerinde bir runner, üzerine bir demet canli sonbahar renklerinde cicek, bir iki balkabagi ve plastik sonbahar meyveleri ile bu dekoru yaptim örnegin. 



Mutfakta ise kirmizi ve bej renklerde bir örtü ve Amerikan servisler kullandim. Mantar biblolarimi ve turuncu güllerimi koydugumda mutfagima da sonbahar gelmis oldu. 



Salondaki bir dolabin üzerine de yine bir sonbahar temali runner, sahte ama gercek gibi görünen sonbahar yapraklari, bir balkabagi ve canli bir sonbahar cicegi yerlestirdim. 


Ve tabii ki benim vazgecilmezim olan mumlarim. Aslinda yaz - kis mum kullanmayi severim ancak sonbahardan itibaren, havalar sogumaya ve erken kararmaya basladiginda mumlar aksamlari benim icin olmazsa olmazlardan. Hem eve daha sicak bir hava katiyorlar, hem de sarimsi isiklariyla daha da sonbaharimsi bir hava yaratmada yardimci oluyorlar. 


Ailemizin minik fertleri, sevgili muhabbet kuslarimizin kafesini de yapay ama gercege cok yakin bir sonbahar daliyla süsleyince de, iste sonbahar dekorasyonumuz hazir. 

Anlayacaginiz bir kac örtü, sonbahar renklerinde canli ve yapay cicekler , bir iki mantar, sincap yada baykus biblosu , balkabaklari ve kokulu mumlarinizla sonbahar moduna girebilirsiniz hemencecik. 

Hem zaman almadan kolayca uygulayabileceginiz hem de bir kere elinizde bulundumu her sonbahar kullanabileceginiz minik sonbahar fikirleri bunlar. 


Sonbahar aksamlarinda zaten cogumuz disari cikmiyor, evimizde kalmayi tercih ediyoruz. Dolayisiyla en cok vakit gecirdigimiz yeri güzellestirelim, sonra bir fincan sicacik cayimizi ve kitabimizi alip evimizde sonbaharin tadini cikaralim derim ben.



5 yorum:

  1. sonbaharı seviyorum her haliyle... <3 yazını çok beğendim gökçecim resimler de harika <3

    YanıtlaSil
  2. Ben de sonbaharı hüzünlü bulur, yazın bitmesiyle karamsar bir duyguya kapılmamın bu havaların etkisiyle olduğunu düşünür, çatlayan kuruyan cildimin, dökülen saçımın, sıkılan canımın tüm yükünü bu mevsime yüklerdim bu yıla kadar:) Sonra dediğin gibi işyerimin penceresinden ağaçlardan dökülen sarı yaprakları seyretmeyi, evde kurabiye, kek yapıp kahvemle kitap okumaktan aldığım keyifi, bir de cilt bakımına saçlara zaman bulunca her mevsim ayrı güzelmiş dedim. Şaka bir yana hayat anlardan ibaret güzel anlarımızı çoğaltabilirsek ne mutlu bize... Mevsimler değişiyor insanlar da

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler paylaşımlarınız için. konya dekorasyon olarak iyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil
  4. yazınızı çok beğendik iyi çaşılışmalar dileriz
    konya düğün salonu

    YanıtlaSil